Güncel

Salisilik asitle akne tedavisi

Salisilik asit ile akne tedavisi
Salisilik asit, sivilceyi tedavi etmek için kullanılan cilt bakım ürünlerinde yaygın bulunan bir bileşendir. Tıkanmış gözenekleri açmak ve cildi pul pul dökmek için kullanılır.

Salisilik asit nedir?
Salisilik asit (SA), söğüt kabuğu gibi bitkilerde doğal olarak oluşan bir beta hidroksi asittir. Salisilik asit, anti-enflamatuar ve antibakteriyel özelliklere sahiptir ve ayrıca ölü deri hücrelerini çıkarmak için bir eksfoliyatif görevi görür.

Akne için kullanılan birçok yüz yıkama veya cilt bakım ürünü, çeşitli miktarda SA içerir.
Amerikan Dermatoloji Akademisi belirli akne türlerini tedavi etmek için SA içeren bir cilt bakım ürünü kullanılmasını önermektedir:

1-Püstüller: İltihab dolu sivilceler.
2-Papüller: Cilde pürüzlü veya dokulu bir his verebilen küçük, sert kabarıklıklar.
3-Siyah Noktalar: Siyah yüzeyli küçük kabarıklıklar. Siyah nokta, bir tüy içindeki tıkanmanın bir sonucu olarak gelişir.

Nasıl etki etmektedir
Akne, aşırı yağ ve ölü deri hücreleri ciltteki gözenekleri tıkadığında oluşur. Bakteriler ayrıca gözenek içinde sıkışarak iltihaplanmaya ve iltihap dolu sivilcelere neden olabilir.
Salisilik asit, tıkalı gözenekleri açarak sivilceyi tedavi etmeye çalışır. Bunu, gözeneklerden daha kolay çıkabilmeleri için ölü deri hücreleri arasındaki sebum gibi yağları parçalayarak yapar.
Salisilik asit ayrıca cildin sebum üretimini azaltır.

Nasıl kullanılır
Salisilik asit yalnızca deneyimli bir dermatolog yada plastik cerrah tarafından uygulanabilir.
Salisilik asit, ölü deri hücrelerini soymak için bir peeling görevi görür.
Aşağıdaki akne türlerini ve bunun sonucunda kalan pigmentasyonu tedavi etmeye yardımcı olabilir:

1-Papüller
2-Siyah noktalar
3-Akne sonrası eritem (kızarıklıklar)
4-Hiperpigmentasyon (koyu lekeler)

Yan etkiler
Salisilik asit bazı yan etkilere neden olabilir. Bunlar, kişinin cilt tipine veya kullandıkları SA formuna veya konsantrasyonuna bağlı olarak değişebilir.
Yan etkiler şunları içerebilir:

-hafif yanma
-hafif batma
-cilt soyulması
-hafif tahriş
-kuruluk

Dikkat edilmesi gerekenler
SA içeren herhangi bir ürünü, ürünü daha büyük bir alanda uygulamadan önce küçük bir cilt alanında yama testi yapın. Yama testi sahasında bir reaksiyon gelişirse ürünü kullanmayın.
Önerilen miktardan fazla ürün kullanmaktan kaçının.
SA ürünlerini bebeklerde ve çocuklarda kullanmaktan kaçının.
SA ürünlerini kullanırken cildi daima güneşten koruyun.

Kişiler ayrıca bir SA ürünü kullanırken aşağıdaki önlemleri almalıdır:
Gözler, ağız veya burun içindekiler gibi herhangi bir mukozayla temastan kaçının.
Yan etkileri şunları içerir:
-cilt soyulması
-acı
-tahriş

Salisilik asit herkes için güvenli olmayabilir.
Önceden var olan hastalıklar
Salisilik asit ürünleri böbrek veya karaciğer rahatsızlığı olan kişiler için güvenli olmayabilir. Böyle bir rahatsızlığı olan herkes SA içeren ürünleri kullanmayı düşünmeden önce doktoruyla konuşmalıdır.
Alerjiler
Kişilerin SA’ya alerjik reaksiyonları varsa, ürünü kullanmayı derhal bırakmalı ve tıbbi yardım almalıdırlar.
Hamilelik ve emzirme
Gebelik ve emzirme döneminde topikal SA kullanımı, sınırlı sistemik emilim nedeniyle önemli bir soruna neden olmaz.

Prof Dr Mustafa Tercan

İlk öğreniminden sonra Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesini 1989 yılında tamamladı.

1996 yılında uzman oldu.

Çeşitli üniversitelerde öğretim üyesi olarak çalıştıktan sonra 2002 yılında doçent oldu.
2011 yılında profesör oldu.

Değişik zamanlarda yurt dışında (Queen Marry University Hospital-London) çalışmalarda bulundu.

tavsiye edilen

× Mesaj Gönder