Jinekomasti Erkeklerde meme büyümesi

services-detail-phone
Jinekomastinin nedenleri
jinekomasti_01.jpg

Jinekomasti erkeklerde meme büyümesine verilen addır. Ancak gerçek jinekomastinin yalancı jinekomastiden ayrılması gerekir. Gerçek jinekomastide meme bezi büyürken yalancı jinekomastide sadece yağ dokusu artar.

Hayat boyunca herhangi bir dönemde erkeklerde meme büyümesi görülebilir. Ergenlik döneminde hormonal etkiyle büyüme görülebilir. İleri yaşlarda görülme olasılığı daha da artmaktadır.Yenidoğan döneminde ve ergenlikte olduğunda hormonal etkilere bağlı olarak ortaya çıkar.Yenidoğan döneminde olmasının nedeni anneden bebeğe geçen östrojen hormonuna bağlıdır. Ancak bu durum geçicidir ve birkaç haftada düzelme gösterir.
Ergenlik döneminde görüldüğünde genellikle asimetrik bir büyüme şeklinde olmaktadır. Bu dönemde görülen jinekomasti 20 li yaşlara doğru kendiliğinden düzelebilmektedir. Hormon bozukluğuna bağlı jinekomasti erkeklik hormonu denilen testesteronun yetersizliğine bağlı olarak ortaya çıkmaktadır.

böl_2024.webp

Bu gibi durumlarda

1-klinefelter sendromu (genetik bozukluk),

2-testiküler feminizasyon,

3-hermafroditizm,

4-adrenal tümörler,

5-karaciğer hastalıkları ve

6-beslenme bozukluğu gibi nedenlere bağlı olabilir.

7-Bazı ilaçlar da jinekomasti gelişimine neden olabilmektedir. Bunlardan bir kısmı kadınlık hormonuna (östrojen) benzerliklerinden dolayı jinekomastiye neden olmaktadırlar.

Doğum kontrol hapları, bazı kalp ilaçları ve hormon içeren kozmetik ürünler bunlardandır.

Katokanazol, metranidazol, simetidin, izoniazid, metil dopa, kaptopril, diazem, eroin ve bazı antidepresanlar da değişik mekanizmala la jinekomastiye neden olabilmektedirler.

Hastaların 1/3 ünde tek taraflı meme büyümesi görülmektedir. Büyüyen memede hassasiyet olabilir.

Meme büyüklüğü sınıflandırılması

Memedeki büyüme yalnız meme bezi büyümesi, meme bezi ve yağ dokusu artışı yada sadece yağ dokusu artışı şeklinde görülebilir.

jinekomasti nedenleri.webp
Genel olarak meme büyüklüğü şu şekilde sınıflandırılmaktadır.

Grup.1: Hafif büyüme var, deride sarkma yok

Grup.2A: Orta derecede büyüme var deride sarkma yok

Grup.2B: Orta derecede büyüme var deride hafif sarkma da var

Grup.3: Aşırı büyüme var bayan memesi gibi sarkma da mevcut.

Tedavi

Eğer hormonal bozukluk var ise tedavisi ilaçlarla yapılmalıdır. Ancak herhangi bir hormonal bozukluk tespit edilemediyse cerrahi tedavi uygulanır. Cerrahi tedavi olarak eğer deride fazlalık yok ise sadece meme bezi dokusu çıkartılır.Ancak ileri derecede büyüme var ise derinin de kısmen çıkartılarak küçültülmesi gerekecektir. Sadece yağ doku artışı var ise herhangi bir kesi yapılmadan liposakşın ile yağ dokusu alınabilir.

Bu uygulamalar lokal yada genel anestezi ile yapılabilir.Hastanede kalmaya gerek yoktur yada birgün kalınabilir.Ameliyattan sonra göğüs elastik birbandaj ile sarılır.

Muhtemel komplikasyonlar

• Kanama
  • Memede asimetri
  • Meme ucunda dolaşım bozukluğuna bağlı yara açılması